Feeds:
Entrades
Comentaris

Archive for 29/08/2008

L’edició d’aquest any del concurs de castells de Tarragona compta amb una gran varietat de patrocinadors, el que els mateixos organitzadors del mateix han anomenat “Pat-Cast”. Un d’ells és “Espai Quiropràtic”, i ells mateixos es defineixen com: “una consulta privada especialitzada en el tractament de la columna vertebral i el sistema nerviós”.

Doncs aquesta gent tenen un bloc on de tant en tant aniran publicant consells de salut castellera, els quals són molt importants per a mantenir correctament l’esquena, una de les parts dels castellers que treballen i pateixen més en la realització dels castells. Fins ara n’han publicat dos i són els següents:

El participant del Concurs de Castells ha de tenir un entrenament intensiu i ademés ha d’enfortir la seva zona lumbar. Aquí és on carregarà tot el pes .Repartint-se entre l’última vèrtebra lumbar (L5), el sacre i els caps dels fèmurs.
Per això un enfortiment d’aquesta zona és imprescindible per evitar tot tipus de desgast, subluxació, o encara més greu hèrnia discal.
Realitzar “squat” afavoreix la musculatura que aguanta la zona lumbar.
. Posar-se de peu, esquena recta amb els peus oberts a l’amplada de la cadera.
. Doblegar les cames sense pressa( com si 2 fletxes l’atravessessin a nivell dels fèmurs), inclinar el cos recte amb els abdominals tensos a 45º cap endavant ( com si es volgués seure a una cadira)
. Quedar-se en aquesta posició, apretant els abdominals.
. Pujar fins a la posició inicial.
. Repetir 20-30 vegades el moviment, tres cops al dia .
Obtindrà una musculatura lumbar preparada per a rebre molt de pes.

Encara que us sembli una obvietat no està de més fer memòria: mai heu de fer flexions de tronc (acotxar-se, fer abdominals, passar l’aspirador…) just després d’aixecar-se de dormir. Sempre heu esperar 1 o 2 hores. Ja que, durant la nit, la columna vertebral descansa i els discs intervertebrals es regeneren, inflant-se de tota l’aigua que ha anat perdent durant tot el dia . Quant ens despertem és quan la columna vertebral està més regenerada i els discs plens d’aigua . Si forcem els discs fent flexions podem desenvolupar lesions com protusions fins a l’hèrnia discal.

Per cert, també els podreu trobar a l’estand del concurs de castells a les properes actuacions castelleres més importants: Sant Fèlix, la diada del 1er diumenge de  Sant Tecla i La Mercè, on també oferiran consells de salut castellera.

Read Full Post »