Aquest diumenge hagués estat el primer diumenge de la Festa Major del Clot-Camp de l’Arpa, una Festa Major on els Castellers de Barcelona hi actuem o al primer diumenge o al segon, segons la temporada i l’any, i que de nou aquest any hagués estat la darrera actuació de la temporada de la Colla. Però aquest any 2020 pandèmic no ha estat possible la diada castellera de la Festa Major del barri on la colla hi té una vinculació especial des dels seus inicis fa més de cinquanta anys, i on la diada castellera de la Festa Major quasi sempre ha estat present, agafant volada en el segle XXI.
Al ser el primer diumenge hagués coincidit amb el pregó, un pregó que ha estat un dels pocs actes que s’han mantingut en el programa d’actes d’una Festa Major que es volia tirar endavant d’una manera o una altra, però que en primer lloc el districte de Sant Martí no va posar les facilitats que altres barris o les Festes de la Mercè han tingut al llarg de l’any, i en segon lloc les noves restriccions de fa poc més de dues setmanes ja van fer del tot impossible poder organitzar actes presencials. Un pregó que podeu veure en aquest vídeo, i que d’entre altres, hi ha participat la Teresa Poblet, metgessa, veïna del Clot i membre la Colla.
I també us enllaço un vídeo amb el lema de la Festa Major d’aquest any: “L’any que ve tornarem més fortes”
Per la colla és una diada important, i també ho és la Festa Major, a la qual portem molts anys col·laborant, tant amb la diada castellera com amb les matinades, que són les que apleguen més castellers, grallers i timbalers al llarg de l’any, com amb les barraques en els darrers anys o donant un cop de mà a l’organització del «Sant Martí balla!.
Personalment per a mi és una de les diades més especials de l’any, ja que sempre m’he sentit molt del barri del Clot, molt Clotenc, ja que hi he viscut des de la meva infància i quasi tota la vida, amb un petit impàs a la Garriga i actualment des de fa dos anys visquent al barri de Navàs, però ben a prop del Clot, i estigui on estigui visquent del Clot em sento profundament.
La colla ha fet un fil molt interessant sobre el que és i el que representa la Festa Major del Clot-Camp de l’Arpa.
Una diada important personalment per a ser el meu barri però per molt més. Recordant com les matinades em despertaven quan no hi anava, però que des de que vaig començar a anar-hi no hi he faltat mai, tot i que en moltes ocasions he dormit poc sent la nit abans la de barraques o la del ball de Festa Major, i en algunes ocasions fins i tot amb la companyia dels amics dels Xiquets del Serrallo. Aquest diumenge he trobat a faltar no sols les matinades i la diada, sinó tot el que comporta la diada la Festa Major del Clot, sobretot el discurs del Pere Rovira pare explicant a la parada del garatge de Navas de Tolosa els inicis de la Colla. Després esmorzar al local per tot seguit emprendre una diada que ens porta bons records a tots, on hi hem descarregat el segon 3 de 8 de la història i completant la segona clàssica, on hi hem descarregat el primer 9 de 7 pocs dies abans del primer castell de nou de la Colla. On hi vam fer l’aleta per primera vegada al 4 de8 amb el pilar l’any 2008, i dins del local, degut a la pluja, hi vam descarregar el primer 7 de 7.
Una diada, i una plaça, que ha viscut la millor diada de la colla, la de l’any 2015 amb els dos bàsics de nou, el 9 de 8, i el pilar de 6, tot descarregat. Dels millors castells de la colla el Clot no ha vist el 3 de 8 amb el pilar (sols fet en una ocasió) i el pilar de 7 amb folre descarregat, però si carregat, i és l’única plaça que ha viscut dos intents de castells de gamma extra, el 4 de 9 sense folre i el 5 de 9 amb folre.
És difícil quedar-se amb un sol moment de tot el que he viscut. Podria ser el intent majestuós de 4 de 9 sense folre, parant-ho a baixos i que va pujar al tercer peu, però que des del primer moment que van sonar gralles es va treballar amb molta comoditat als pisos baixos del castell, però van aparèixer els problemes a partir del pis de quints i amb l’entrada de l’aixecador el castell va caure. També l’intent de 5 de 9 amb folre, en aquest cas el parava a segons a la torre a carregar, i tot i que la meva posició era força còmode, des del primer moment , segurament hagués estat el més assenyat desmuntar el peu. Però em quedo amb el 4 de 9 amb folre del 2013, el segon descarregat de la història i que juntament amb el 5 de 8 i el 3 de 9 amb folre va suposar la primera tripleta màgica de la història de la colla, no sols pel fet d’assolir-lo sinó sobretot de tot el treball de fons que va suposar, amb un darrer assaig interminable fent proves del castell.
Una diada especial on la tradició fa que l’acabem amb multitud de pilars de 4 simultanis per a premiar a la canalla de la colla i que en moltes ocasions he tingut el privilegi i la confiança de parar-ne al pis de segons.
Aquest diumenge ha acabat una temporada 2020 on sols hem pogut ser presents a plaça en dues diades, la de Santa Eulàlia i la de dones a Vilafranca del Penedès, les quals varen tenir un resultat més que positiu, però des de mitjans de març l’activitat castellera real ha estat nul·la i ens hem hagut de conformar amb activitats simbòliques o virtuals. Esperem que més d’hora que tard puguem tornar a les places i, sobretot, que ho puguem fer tots plegats, però sigui quan sigui allà estarem, disposats de nou a tocar el cel amb la mà.
La vida sense castells és molt més avorrida.
Deixa un comentari