Aquest diumenge per fi la Plaça de Sant Jaume ha pogut veure una actuació complerta dels Castellers de Barcelona, des de la de Santa Eulàlia del 2020, en una diada d’aniversari que ha estat com les “d’antes” per una hora castellera d’inici tradicional però que no és la més habitual dels darrers anys com és la de les 13h com pels castellers assolits en la diada, estrenant dos castell, el 4 de 8, que no assolíem des de la diada abans esmentada, i el 2 de 7, castell que no es veia a plaça des de la Diada dels Xicots del 2019. Una diada on les colles convidades han estat dues de les habituals en aquesta celebració, els Minyons de Terrassa i els Castellers de Sabadell.
El dia ha començat d’hora amb una altra tradició, la d’un bon esmorzar venerable al Brusi, on els callos són els grans protagonistes però també hi ha lloc per altres especialitats culinàries de la casa, on ja hem coincidit amb els primers Minyons matiners. Tot seguit cap a la Plaça Nova on era la concentració de la diada i xino xano en cercavila cap a la Plaça de Sant Jaume on hi hem entrar sense la necessitat del pilar de 4 caminant.
Ja situats a plaça hem anat ja de cara des del principi i això ha estat anar-hi amb el 4 de 8, al primer peu el castell ha tirat amunt i ho ha fet amb un ritme millor del que m’esperava per ser el primer de l’any i amb tot el pom de dalt debutant-hi, i l’hem completat amb bones maneres i tranquil·litat. No sols ha estat el primer 4 de 8 de l’any i el primer post-pandèmia sinó també el primer per a molts castellers que han aparegut per la colla en aquests dos anys tant difícils i que possibilita que el futur de la colla estigui més que garantit, i també pels més veterans ha estar tornar-hi de nou a una certa normalitat, al nivell de castells mínim que hauríem de tenir sempre. I és que a excepció del 2021 el 4 de 8 l’hem descarregat de forma consecutiva des de l’any 1988.
Ja amb el primer castell i primer debut del dia al sac ha estat el torn del 2 de 7, castell que ha anat agafant forma a la xarxa del local d’assaig i del qual tenia certs dubtes degut als problemes que hi havia hagut a segons i pinya en el del darrer assaig i que havia parat a baixos ja que en aquell principi d’assaig faltava un dels dos baixos habituals. A plaça també he ocupat la posició de baix i el resultat ha estat el de descarregar un castell que ha mantingut les mides i la verticalitat en tot moment. A destacar que és un castell que havíem anat assolit des del 1994 però que no fèiem des de la Diada dels Xicots del 2019, fent-lo de vuit amb folre per darrera vegada a la Festa Major del Clot del mateix any. I per cert, si els números no els tinc malament, és el número 300 descarregat.
Per tancar la millor actuació del que portem de temporada hem descarregat el castell de la gamma alta de set que hem sovintejat més aquest any com és el 5 de 7 i el qual no ha comportat cap mena de problema.
Ja a la ronda de pilars hem assolit el primer vano de 5 de l’any, sent tot just el segon pilar de 5 de la temporada i tot seguit hem alçat un altre pilar de 5 per a que els més petits fossin alçats a dalt del balcó de l’Ajuntament de Barcelona.
Després de la bona feina feta a plaça tocava anar cap al local per a gaudir d’una bona fideuà i d’una nova festa Hu Ha, també com les “d’antes”, amb recollida cap a casa ja més actual, a una hora prudent tot i no haver de treballar l’endemà pel festiu del segon dilluns de Pasqua.
Pel que fa a les altres colles hem viscut una bona diada de castells de vuit i de set i amb una estrena. Els Minyons han completat sense problemes una clàssica de vuit on vull destacar el 2 de 7 amb que han començat la diada i d’una lleugeresa extrema, i han estrenat el pilar de 6 al final tot i que sols carregat, ja s’ha vist tens abans de carregar i a la baixada de l’enxaneta el segon ha anat cap a enrere, una primera ocasió l’ha parat però a la segona no ha pogut i s’ha perdut el pilar per aquí.
En el cas dels Castellers de Sabadell han completat un nou 4 de 8, sumant-hi també el 7 de 7 i el 5 de 7, i per acabar dos pilars de 4.
Un aniversari on hem viscut de nou les emocions dels primers dies, de les primers vegades, de tornar-hi de nou, de tornar a aprendre el que significa fer castells tant difícils com el 2 de 7 i el 4 de 8. Espero que aquest aniversari sigui un punt d’inflexió no sols d’aquesta temporada sinó del que ha estat aquests darrers anys de la colla, de tornar-nos a posar-nos en el lloc que ens pertoca en el present i futur del món casteller. Propera parada dissabte vinent a la Diada del Pati de la Colla Joves Xiquets de Valls a Valls.
Deixa un comentari